Kulisy upadku Almy>>>
Monitor Ryzykonomii z wielkim zainteresowaniem odnotował ostatnio tekst w Wiadomościach Handlowych odsłaniający frapujące kulisy ostatnich chwil znanej w Polsce sieci sklepów delikatesowych Alma (tej z zielonymi koszykami).

W wywiadzie na łamach gazety Maciej Wojciechowicz, były Dyrektor Handlowy opowiada co poszło nie tak, jak próbowano ratować Alma Markets i dlaczego się to w końcu nie udało.

Biznes wielkodetaliczny przeżywa w Polsce od lat rozkwit z swoimi wielkimi liderami rodem z Niemiec, Francji czy Portugalii. Tym bardziej przykro, że kolejnej polskiej sieci nie wyszło. Bo jest to biznes niby łatwy, ale wcale niełatwy. A w jej odmianie delikatesowej, górnej półce może jeszcze trudniejszy. Choćby jakiś czas temu miliśmy przykład nieudanej próby wejścia na “wyższą półkę” trójmiejskiej LPP (Reserved etc) z marką premium Tallinder. Też nie wyszło, a naszym, również konsumenckim zdaniem wielka szkoda….

Więc były już Dyrektor Handlowy Almy mówi w Wiadomościach Handlowych o problemach z wszechobecnym ryzykiem płynności, zarządzaniem aktywami i pasywami obrotowymi, zbyt małą, niekonkurencyjną obrotowością, niejasną i niezdefiniowaną strategią rozwoju, problemach w zarządzaniu na szczeblach najwyższych i najniższych. Wreszcie dowiadujemy się jak przebiegała finalna walka, którą w zasadzie mogła być wygrana, ale zakończyła się klęską i upadłością.

Warto przeczytać także dlatego, że niezwykle rzadko możemy w Polsce poznać tak profesjonalnie i szczegółowo opowiedziane studium przypadku, case study. Ba, na polskich uczelniach biznesu łatwiej zapoznać się z kulisami Googla czy Tesli niż rodzimej firmy. A to jest wręcz gotowy materiał do dyskusji, oczywiście nieoceniona wiedza praktyczna dla biznesu i to nie tylko z branży. Co poszło nie tak, których ryzyka nie dostrzegliśmy, które zarząd nie docenił. 100 % praktyki, niestety. Lessons to be learned.

Kulisy upadku Almy (link poniżej)

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/jak-uniknac-losu-almy-byly-dyrektor-handlowy-ujawn,46317/14

 

 

Dodaj komentarz

1 Comment on "Kulisy upadku Almy"

avatar
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
dariusz
Guest

to żadna nowość .Sytuacja wygląda zawsze tak samo ;ilość otwarć, bez względu na lokalizację a nawet ceny (wynajmu czy zakupu nieruchomości),rozpędzony biznes generuje koszty, które wyprzedzają przychody ze sprzedaży i gotowa recepta na plajtę