Wiosna w pełni, śnieg i mróz walą z nieba, więc rozkręca się sezon konferencyjno-inicjatywny. Z zaproszenia naszego nieocenionego kolegi bloggera, naukowca, biznesmena i działacza wielu inicjatyw kol. Piotra Dwojackiego (www.dwojacki.pl) mieliśmy parę dni temu zaszczyt i przyjemność. Wziąć udział w spotkaniu inicjatywnym Klastra Rzecznego. Zanim o żegludze śródlądowej, tym egzotycznym pomyśle bogatych, nadmienimy, że wspomniany kolega nasz (pozdrawiamy!) stoi na czele inicjatywy www.kwiatkowski.edu.pl, która stawia sobie za cel popularyzację osoby, działań i osiągnięć. wzorca polskiego Modernizatora, Patrioty, Menadżera i Wizjonera, budowniczego Gdyni, Centralnego Okręgu Przemysłowego, Stalowej Woli, słowem wielu znanych dziś w Polsce oddziałów firm zagranicznych (Gdyni – na razie – nie dotyczy).

Krótko powiemy Kwiatkowskiego Giganta Myśli i Działania jeszcze bardziej gigantycznego w zestawieniu z dzisiejszymi niegigantami.
Tenże Kwiatkowski był wielkim orędownikiem gospodarki opartej na morzu. Na której najbogatsi, co łatwe do udowodnienia budują bogactwo i która dzisiaj jest sprowadzana do nieledwie do poziomu, wakacji, baloniku na druciku i kajtsefingu na Helu.
Do Kwiatkowskiego jeszcze na pewno powrócimy. Bo to i wzór PM-a i Risk Manager pełną gębą (oj, były ryzyka!) a poniżej zamieszczamy telegraficzny, notowany na smartfonie zapis spotkania Pomorskiego Klastra Rzecznego, do którego skromnie przystąpiliśmy  jako, że Ryzykonomia popiera wszystkie modernizacyjne inicjatywy :

Nie ma klimatu
Do 2020 roku można by 20 mln ton rzekamiDroga wodną E70 ! Polski nie stać na 100  mld realizacji ale UE gotowa pomoc jak będzie. Program Rejs Elbląg – Kłajpeda lipiec 2012Rosjanie testują mały ruch graniczny w obwodzie kaliningradzkimZalew Wiślany – zalew wielkich możliwości, zalew niewykorzystanych możliwości1200-km promień żwglugo śródlądowej, Hamburg Rotterdam obsługują w Europie 100  portów gdybyśmy mieli choć 600 km…

Ekoterroryzm budowa Kanału Elbląskiego, przekopani Mierzei Wiślanej spowoduje kompleks wyspiarskości w Krynicy MorskiejKontra – mieszkańcy wysp są najbardziej
szczęśliwi np. Bornholm,  Irlandia etc. Faktycznie nastąpi skrócenie toru wodnego na zalewie wiślanym  z 90 km do 9 km – ekologia

Szlak wodny im Króla Stefana Batorego Odprawienie przez rok 1 barki z Gdańska do Wwy  dziennie to równowartość dróg zniszczonych przez 6 mln samochodów rocznieBarkaa w porcie Żerań w Wwie ma być zatopiona na siedlisko ptaków – koniec żeglugi ! Pętla żuławskahttp://petla-zulawska.pl/W marcu już rezerwacja 80 procent miejsc na sezon  50
mld  EU instrument  finansowania TENT –  nie ma tam żadnej polskiej drogi wodnej !!!

Mamy mnóstwo strategii….   W polskich koncepcjach gospodarowania wodnego nie ma wogóle tematu żeglugi inaczej niż w UE Jaka praca dziś taka Polska jutro Każdy użytkownik drogi wodnej jest klientemStatek Johannes Brahms musi czekać na śluzowego. Stopnie wodne to także rozwiązywanie problemu braku wody, powodzi,  energią odnawialna. Zwrot z inwestycji z stopnia wodnego po 7 latach !!!!!!!!! żegluga śródlądowa jest jednym z elementówZe strony rządowej jest oczekiwanie nacisku ??  Duch Eugeniusza Kwiatkowskiego Kapitan Żeglugi śródląd (pesymizm):  niektóre nowo budowane mosty wręcz przeszkadzają żegludze  – zaniżania się parametry wysokości mostów degradacja dróg wodnych na całe lata. Nieprzemyślane inwestycje
zamykają rozwój na całe latamelioracja z lat 70 tych zniszczyła retencję woda ucieka do morza, deficyt wielki Rosną porty problem z wywozem kontenerów z Gdanska, Gdyni. W Świnoujściu wielkie zainteresowanie armatorów niemieckich Kaskada dolnej Wisły tyle energii co jeden blok atomówki Marzy się ministerstwo morza i rzek …. Pomorski Klaster Rzeczny Pomorski Klaster Rzeczny Pomorski Klaster Rzeczny

Pomorski Klaster Rzeczny

 

Dodaj komentarz

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz